بررسی تغییرات جمعیتی بندرانزلی در سرشماری 75 تا 85

دسته بندي : نرم افزار » آمار
بررسی تغییرات جمعیتی بندرانزلی در سرشماری سال های 75 تا 85 
در این مقاله، تغییرات جمعیتی شهر بندرانزلی از سرشماری سال 75 تا سرشماری سال 85 با فرمولهای جمعیت شناختی بررسی شده و نتایج آن هم در قالب شاخص های جمعیتی ارائه شده است. 

مقدمه و بیان مسئله 
داده های خام برگرفته از سرشماری ها و آمارگیری های دوره ای نمونه ای، قابلیت چندانی در توضیح فرایند تغییرات جمعیتی و الگوهای غالب بر آن ها ندارند. به همین دلیل تجزیه و تحلیل این گونه داده ها برای معنادار ساختن آن ها ضروری است. به ویژه برای قابل استفاده کردن داده های جمعیتی در برنامه ریزی ها و سیاست-گذاری های کلان کشوری، لازم است الگوی تغییرات جمعیتی را به تفکیک هر استان و شهر و شهرستان در دست داشت. دانش جمعیت شناسی با فرمول ها و تکنیک های خاص خود، این امکان را فراهم کرده است تا داده های خام را به ابزارهایی تعیین کننده و اساسی در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها تبدیل کند. 
در این میان، بندر انزلی یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ، مرکز مهم اقتصادی و از قطب های ورزشی در ایران است و جز شهرستان های گیلان محسوب می شود. این شهر دارای اولین و بزرگترین بندر ایران در سواحل دریای خزر ( شهر کاسپین ) می باشد . از این شهر با نام انزلی بارها در تاریخ یاد شده و طی قرون متمادی راه مهم ارتباط اقتصادی ، تمدن مغرب و مشرق محسوب میشده است . شهر انزلی به عنوان پر باران ترین شهر ایران همواره و از گذشته به شهر باران شناخته شده است . 
شهر انزلی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است وبارندگی آن بسیار بالاست. میزان رطوبت نسبی در این منطقه در سال بین 71 تا 97 درصد در نوسان است. نام انزلی به پیشینه ی تاریخی اش در بیش تر شهرهای اروپایی شناخته شده است و به لحاظ وجود گمرک و ارتباط تجاری از زمان های دور نزد تجار ایرانی و خارجی به دروازه ی اروپا شهرت یافته بود و اهالی این شهر به واسطه ی بندری بودن بسیار زودتر از سایر نقاط ایران با دست آوردهای غرب آشنا شدند.
از آن جا که جمعیت شناسی مطالعه ی جمعیت های بزرگ در حال تغیر انسانی است در جداول ، نمودار و توضیحاتی که در تحقیق زیر ارائه می گردد می خواهیم جمعیت بندر انزلی را در در دو سرشماری سال های 1375 و 1385 مورد بررسی قرار دهیم و تفات ها و تغیراتی را که در این دو جمعیت اتفاق افتاده است را هرچند جزئی و محدود بیان بداریم.
دسته بندی: نرم افزار » آمار

تعداد مشاهده: 5813 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:169 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده برای دانشجویان رشته های جمعیت شناسی، جامعه شناسی، مدیریت، آمار و ریاضی به عنوان تحقیق درسی یا مقاله علمی