خلاصه کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
خلاصه کتاب انسان تک ساحتی هربرت مارکوزه 
در این فایل، کتاب «انسان تک ساحتی» از هربرت مارکوزه در 7 صفحه خلاصه شده است و در پایان، استنتاجِ نویسنده از این کتاب نوشته شده است.

بخشی از متن:
معرفی مختصری از نویسنده کتاب انسان تک ساحتی
هربرت مارکوزه در برلین و در یک خانواده یهودی به دنیا آمد، تحصیلات خود را در فرایبورگ به پایان رساند و مدتی شاگرد هایدگر و هوسرل بود. او رساله دکتری خود را درباره هگل نوشت و با روی کار آمدن نازی ها، ابتدا به سوییس و سپس به آمریکا مهاجرت کرد و سرانجام به دعوت هورکهایمر در 1933 به موسسه پژوهش های اجتماعی ( که بعدها به مکتب فرانکفورت تغییر نام پیدا کرد) پیوست. مارکوزه بعنوان یکی از موثرترین اندیشمندان مکتب انتقادی، در کتاب « انسان تک ساحتی » که به رشته تحریر درآورد، سلطه ی تکنولوژی های مدرن بر انسان را به چالش می کشد و تک بعدی شدن خرد، جامعه و انسان را نتیجه ی مدرنیته می داند.
کتاب انسان تک ساحتی1 (1964) شامل سه فصل است. در فصل نخست، مارکوزه موضوع « جامعه تک ساحتی» را تحت مباحثی چون نظارت نو ظهور، جهان محدود سیاست، پیروزی وجدان تیره بخت و اندیشه ی بسته نقد می کند. او در فصل دوم تحت عنوان « تفکر تک ساحتی » به مباحثی چون اندیشه منفی، ناکامی منطق تضاد، از منفی تا مثبت، اندیشه مثبت فلسفه تک ساحتی می پردازد. در آخرین فصل با عنوان « دگرگونی های تاریخی » شامل موضوعاتی چون فلسفه و درگیری تاریخی؛ جامعه ای بر آزادی و استنتاج است.  


فهرست مطالب:
جامعه تک ساحتی
نظارت نوظهور
جهان محدود سیاست
چشم اندازهای محدودیت
جنگ و به زیستی
پیروزی وجدان تیره بخت
اندیشه بسته
سیستم اداره کامل
2) تفکر تک ساحتی
3) فلسفه و درگیری تاریخی
استنتاج

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 5886 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش و دارای منبع

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:120 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای کارنوشتِ دانشجویی