پاورپوینت فصل دهم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (بهبود کیفیت محصول از طریق جلوگیری از بروز عیب)

دسته بندي : کتاب » صنایع
پاورپوینت فصل دهم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (بهبود کیفیت محصول از طریق جلوگیری از بروز عیب، پوکایوکه) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 36 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
برای بازرسی به منظور کنترل کیفیت، سه تکنیک عمده وجود دارد. 
۱. بازرسی قضاوتی: در بازرسی قضاوتی، بعد از اتمام عملیات، محصول معیوب از محصول سالم جدا می شود. در این نوع بازرسی از تحویل محصول معیوب به مشتری، جلوگیری می شود اما نرخ خرابی در کارخانه کاهش نمی یابد.
۲. بازرسی اطلاعاتی: در بازرسی اطلاعاتی، علل وقوع عیب مورد بررسی قرار می گیرد و اطلاعات به دست آمده به فرایندهای مرتبط بازخورد می یابد و براساس این بازخورد، می توان اقداماتی در جهت کاهش نرخ خرابی صورت داد.
٣. بازرسی منشأ : در بازرسی منشأ، به عیوب به عنوان نتیجه یا اثر یک اشتباه ساده نگاه می شود و سعی می شود از طریق بازرسی صد در صدی در منشأ اشتباه، قبل از آنکه منجر به بروز عیب گردد، اصلاح شود.
کنترل کیفیت آماری در ایالات متحده آمریکا به وجود آمد. فعالیت های کنترل کیفیت آماری بر پایه این فرضیه استوار است که بازرسی صد درصدی، هزینه و زمان بر است و از این رو، می توان بازرسی به روش نمونه گیری و آماری را جایگزین آن ساخت.

کنترل کیفت صفر (ZQC) دارای سه جزء است که امکان می دهد جلوی بروز عیب گرفته شود:
۱. بازرسی منشأ: در این شیوه بازرسی، عواملی که باعث بروز عیب می شوند تحت کنترل قرار می گیرند.
۲. بازرسی صد در صدی: در بازرسی صددرصدی از ابزارهای کم هزینه پوکایوکه برای بازرسی اتوماتیک خطاها و شرایط کاری عیب زا استفاده می شود.
٣.اقدام فوری در شیوه اقدام فوری، به محض اینکه خطایی رخ می دهد، عملیات تولید سریعا متوقف می گردد و تا وقتی مشکل برطرف نشده باشد، عملیات تولید متوقف می ماند.
همه موارد فوق، عناصر کلیدی کنترل کیفی صفر هستند و در صورتی که در یک سیستم به طور دقیق بکار گرفته شوند، می توانند سیستم را در رساندن به هدف عيوب صفر هدایت کنند.
دسته بندی: کتاب » صنایع

تعداد مشاهده: 5290 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:594 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252