پاورپوینت فصل ششم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (تدریس و آموزش) سعید طالبی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل ششم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (تدریس و آموزش) سعید طالبی، سعید مظلومیان، محمد حسن صیف انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید: 

بخشی از متن:
هر جا از انتقال محتوای برنامه درسی به فراگیران سخن به میان می آید، بی درنگ بحث روش تدریس نیز به دنبال آن خواهد آمد. هنگامی که از تدریس یا نحوه آموزش برنامه درسی صحبت می شود، منظور پیش بینی برخی از شرایط اجرای برنامه درسی توسط معلم است. بنابراین روش تدریس یکی از مراحل طراحی برنامه درسی است که از مقوله مربوط به معلمان می باشد. معمولا فعالیت هایی را که معلم به قصد آسان کردن یادگیری در یادگیرندگان انجام میدهد، آموزش می نامند. پس بنا به تعریف، آموزش به فعالیت هایی اطلاق می شود که با هدف آسان کردن یادگیری از سوی معلم، الگوپردازی می شود و بين معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل جریان می یابد. تعريف بالا از آموزش، بر آموزش رو در روی کلاسی تأکید می کند و انواع دیگر روش های تدریس را در بر نمی گیرد.

آموزش، تنها به سخنرانی معلم اطلاق نمی شود بلکه شامل فعالیت های متعددی مانند سازمان دهی فعالیت های آموزشی یک گروه کوچک یا بزرگ دانش آموزان، به کارگیری وسایل کمک آموزشی، تدارک حلقه های یادگیری، نظارت و رهبری آموزش انفرادی و غیره می باشد.
آموزش، اجرای الگو برنامه درسی است و چنانکه آموزشی در کار نباشد، دلیلی برای تهیه برنامه درسی وجود ندارد. بنابراین برنامه‌ریز باید تدریس را به عنوان جمع بندی کوشش های خود تلقی کند. بنابراین، تدریس، به عنوان جزء لاینفک طراحی برنامه درسی، درنظر گرفته می شود.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5587 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:141 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252