پاورپوینت فصل ششم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد روان پویشی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل ششم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد روان پویشی) در قالب pptx و در حجم 67 اسلاید:

بخشی از متن:
تمامی خانواده درمانگرها، خانواده را بستری برای روابط می دانند و همگی خود را متعهد به آن می بینند که فرایند تعامل خانوادگی را مركز ثقل درمان در نظر بگیرند. با وجود این، از لحاظ فرضهای نظری ای که در خصوص ماهیت و خاستگاه بدکاری روانی ارایه می کنند، تفاوتهای مشخصی با یکدیگر دارند. همچنین آنها برای درک الگوهای خانوادگی به دنبال موارد متفاوتی می گردند، و راهبردهایشان برای مداخلات درمانی با یکدیگر فرق می کند.

ملاکهای لازم برای یک نظریه درست و منطقی را که در زیر می آید، در نظر داشته باشید: 
۱. آیا این نظریه جامع است؟ آیا به درک کارکرد خانواده کمک می کند و از سطحی بودن یا سادگی مفرط به دور است؟ آیا قابل تعمیم به تمامی خانواده ها در تمامی موقعیتهاست ( مثلا، نه فقط برای خانواده های سفید پوست طبقه ی متوسط یا فقط برای شیوه ی سلوک خانواده در موقعیتهای خاص رواندرمانی)؟

 ۲. آیا این نظریه موجز است؟ آیا برای توجیه پدیده های مورد بررسی از کمترین فرضیات مورد نیاز استفاده می کند؟ اگر دو نظام نظری رقیب به پیش بینی رفتار واحدی دست بزند، آیا نظریه های انتخاب می شود که فرضها و سازه های کمتری دارد؟ 

٣. آیا نظريه مزبور اثبات پذیر است ؟ آیا این نظریه در خصوص رفتار دست به پیش بینی هایی می می زند که بتوان آنها را با گردآوری داده های ذی ربط تجربی تأیید کرد؟ 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4614 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 67

حجم فایل:261 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252