پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد بوون)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد بوون) در قالب pptx و در حجم 50 اسلاید:

بخشی از متن:
ما با ارایه دیدگاه موری بوون، یکی از مبتکرترین متفکران این حوزه، قصد داریم به شرح نظریه ای بپردازیم که زیربنای عقلی بسیاری از جریانات . پدید آمده در خانواده درمانی است(بوون مبدع نظرية نظامهای خانواده است و خانواده را یک واحد عاطفی و شبکه ای از روابط درهم تنیده می پندارد که وقتی می توان آن را بهتر درک کرد که از چهارچوبی چندنسلی یا تاریخی آن را تحلیل کرده باشیم.

 مشارکتهای نظری او به علاوه اقدامات درمانی توأم با آنها به منزله پلی است بین رویکردهای روانپویشی که بر رشد و تحول خویشتن، مباحث بین نسلی، و اهمیت گذشته تأکید می ورزند و رویکردهای مبتنی بر نظریه سیستمها که توجه خود را به تکوین کنونی واحد خانواده و تعاملهای آن در حال حاضر محدود می سازند.

برخلاف اکثر همتایان پیشرو او در خانواده درمانی که ابتدا سعی کردند نظریه ی روانکاوی کلاسیک را برای تطابق با زندگی خانوادگی بسط دهند، بوون از همان ابتدای کار دریافت که بسیاری از مفاهیم منبعث از روانکاوی به قدری فردی هستند که نمی توان آنها را به سادگی به زبان خانواده برگرداند.

 او به جای کوشش برای مطابقت دادن مفاهیمی نظیر انگیزه های ناهشیار با الگوهای تعاملی خانواده، معتقد بود که نیروی محرکه زیربنایی بسیاری از رفتارهای بشر منبعث از فراز و نشیبهای زندگی خانوادگی و کش و قوسهای همزمان میان اعضای خانواده بر سر دوری از هم و، در عین حال، با هم بودن است.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 5090 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:228 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252