پاورپوینت فصل نهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه وروال کار در رویکرد ساخت نگر)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل نهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه وروال کار در رویکرد ساخت نگر) در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید:

بخشی از متن:
بسیاری از مفاهیم اساسی رویکرد ساخت نگر به خانواده درمانی برای خواننده ی این کتاب آشناست: قواعد خانواده، نقشها، تبانی، خرده نظام، مرزبندی، کلیت، و سازمان. این واقعیت که سازه های مزبور، بخشی از واژگان روزمره خانواده درمانی به حساب می آیند و به همین دلیل هنگامی که به روابط خانوادگی و الگوهای تعاملی می اندیشیم، به سادگی به ذهن خطور می کنند . نشان از اهمیت این الگو دارد.

 به طور اخص، سادگی این نظریه درباره ی سازمان خانواده، همراه با پژوهشهای مستند و رویکردهای خاص مداخله درمانی که سالوادور مینوچین و همکاران وی ( مینوچین، ۱۹۷۴؛ مینوچین، ۱۹۸۴؛ مینوچین و فیشمن، ۱۹۸۱؛ مینوچین، راسمن و بیکر، ۱۹۷۸) ارایه کرده اند، باعث شده است که گروه کثیری از خانواده درمانگران طرفدار نظریه سیستمها، دیدگاه ساختاری را انتخاب کنند. 

خانواده درمانی ساخت نگر به خاطر تأكيد بر بافت خانواده در پدیدایی مسایل و همچنین یافتن راه حلهای درمان آن مشکلات، با رویکردهای دیگر نظامهای خانواده، وجه اشتراک دارد. با وجود این، کاربرد استعاره های فضایی و سازمانی آن، چه از لحاظ توصیف مشکلات و شناسایی راه حلها و چه از لحاظ تأکید بر رهنمودها و دستورات مستقیم و فعال درمانگر، باعث منحصر به فرد بودن این رویکرد می شود ( کولا پینتو، ۱۹۹۱).

 فرض اصلی این الگو - یعنی اینکه نشانه های فرد را می توان به بهترین وجهی در بستر الگوهای تبادلی خانواده شناخت، اینکه تغییر در سازمان با ساختار خانواده باید قبل از تخفیف نشانه ها صورت گیرند، و اینکه درمانگر باید نقش رهبری را در تغییر ساختار یا بافتی که نشانه از , نشات گرفته است، به عهده گیرد - حداقل به مدت دو دهه - تأثیر زیادی بر شیوه کار بسیاری از خانواده درمانگران داشته است.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4663 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:220 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252