پاورپوینت فصل چهارم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (خاستگاه های خانواده درمانی چشم اندازی تاریخی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (خاستگاه های خانواده درمانی: چشم اندازی تاریخی) در قالب pptx و در حجم 49 اسلاید:

بخشی از متن:
ریشه های تاریخی خانواده درمانی 
اشاره به سرآغاز یک فعالیت علمی هیچ وقت کار ساده یا کاملا دقیقی نبوده است. با وجود این، اکثر صاحبنظران به دهه بعد از جنگ جهانی دوم انگشت می گذارند، یعنی، همان زمانی که پژوهشگران، و پس دست اندرکاران عملی، به نقش خانواده در ایجاد تداوم اختلال روانی در یک یا چند عضو خانواده توجه نمودند. وحدت مجدد خانواده ها در دوره پس از جنگ، مشکلاتی (اجتماعی، بین فردی، فرهنگی، موقعیتی) را خلق کرد و جامعه برای یافتن راه حل به متخصصان بهداشت روانی روی آوردند. اینک، از متخصصانی که در حوزه ی کار با افراد آشنایی داشتند، انتظار می رفت تا با خیل مشکلات درون خانواده دست و پنجه نرم کنند. اعضای خانواده از فشارهای روانی ناشی از تأخیر در امر ازدواج با او شتابزده دوران جنگ در عذاب بودند؛ افزایش تولد فرزندان نیز فشارهای خاص خود را داشت.دگرگون شدن اخلاق جنسی و افزایش پذیرش و مقبولیت طلاق نیز ازادیها - و تعارضهای - جدیدی را پیش افراد قرار می داد. مواجهه با مشاغل نو، فرصتهای آموزشی تازه، و خانه های رهنی جدید به معنای تنشهای نو در خانواده بود. مضاف بر تمامی اینها، خانواده به عصر انرژی هسته ای وارد شده بود: بمب اتمی شالوده امنیت آنها را به مخاطره افکنده بود.

در مجموع، در مقایسه با دوره قبل از جنگ، مداخله روانشناختی نزد گستره ی وسیعتری از افراد متعلق به زمینه های اجتماعی و آموزشی مختلف مقبولیت یافته بود. دست اندرکاران بسیاری از رشته های علمی - روانشناسان بالینی، مددکاران روانی، مشاوران زناشویی، مشاوران دینی - به علاوه روانپزشکانی که قبل از جنگ در زمره اولین فراهم آورندگان رواندرمانی به شمار می آمدند، شروع به اراية این خدمات کردند.

 تعریف مشکلات مناسب برای رواندرمانی نیز گسترش یافت و اختلافات زناشویی متارکه و طلاق، بزهکاری، مشکل با خانواده های سببی، و صورتهای مختلف آشفتگی عاطفی را که مستلزم بستری شدن نبودند، شامل گردید. با اینکه بسیاری از متخصصان بالینی کماکان صرفأ به اراية درمان انفرادی می پرداختند، عده ای به تدریج نگاه خود را متوجه روابط خانوادگی و تعامل میان اعضا ساختند و به منظور دست یافتن به بهزیستی انفرادی، سعی کردند این تبادلات را اصلاح کنند. سرانجام اینکه، رفته رفته تعداد بیشتری از متخصصان بالینی به این موضوع پی بردند که در هنگام جایگزینی رفتار انطباقی به جای رفتار دردسرآفرین، بدکار، یا غیرانطباقی، غالبا ضرورت دارد که ساختار و الگوهای تعاملی خانواده تغییر کند. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4823 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:168 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252