پاورپوینت فصل دوم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (فصل دوم تحول خانواده: تداوم و تغییر)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دوم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (فصل دوم تحول خانواده: تداوم و تغییر) در قالب pptx و در حجم 66 اسلاید:

بخشی از متن:
با اینکه زندگی خانوادگی فرایندی دایمی و تعاملی است و به هیچ وجه به صورت خطی جلوه نمی کند، ليكن وجود و هستی آن به صورت خطی در بعد زمان جریان داد. بر طبق رویکرد چندنسلی ، مثل آنچه کارتر و مک گلدریک (۱۹۸۸) ارایه کرده اند، همچنان که خانواده در طول مراحل مختلف چرخه زندگی خانوادگی به پیش می رود، نسلهای مختلف خانواده بر روی یکدیگر تأثیری پایا و متقابل بر جای می گذارند و این امر موجب شکل دهی متقابل به زندگی آن نسلها می شود. 

در هر مرحله ای که خانواده در حال گذر از آن است، تبادلهای به هم آمیخته ای به صورت همزمان بین نسلها جریان دارد. در همان هنگامی که یک نسل به مرحله پیری وارد می شود، نسل دیگر تلاش می کند با خروج فرزندان از خانه کنار بیاید، حال آنکه نسل سوم ممکن است در پی برنامه ریزی برای کاریابی با ایجاد روابط صمیمانه خاص دوران بزرگسالی باشد. هر نسل بر نسل دیگر تأثیر گذاشته و از آن متأثر می گردد؛ در بسیاری از موارد، تحول خانواده به صورت انتقالهای چندگانه و همزمان صورت می پذیرد .

بسیاری از خانواده درمانگرها با يکپارچه ساختن نظریه های مربوط به چرخه زندگی فردی (مثلا، اریک اریکسون، ۱۹۶۳)، برخی مفاهیم جامعه شناختی راجع به رشد و تحول خانواده (دو وال ، ۱۹۷۷)، و یافته های بالینی روانپزشکانی چون میلتون اریکسون (هیلی، ۱۹۷۳) مدعی هستند که مفهوم چرخه زندگی می تواند چهارچوب مفیدی باشد برای بررسی مراحل قابل پیش بینی یی که خانواده آنها را طی می کند.

 این اشخاص، به جای آنکه خانواده را از دید آسیب شناختی یا کاستی نگر بررسی کنند، اظهار می دارند که رویکرد مبتنی بر چرخه زندگی خانوادگی از توانایی خانواده برای حفظ ثبات و تداوم خویش تصویر مثبت تری ارایه می دهد. خانواده در همان حالی که متحول می شود و ساختار خود را با توجه به بروز فرایندهای ارتباطی جدید تغییر می دهد، باز هم برای حفظ ثبات خویش می کوشد.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4310 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 66

حجم فایل:192 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252