پاورپوینت کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی نوشته بهروز میلانی فر

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 582 اسلاید جامع: 

فصل   اول 
کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی 
تاریخچه و علامت شناسی عقب ماندگی ذهنی 
عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست، بلکه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند. بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگی سازند مطرح بوده است.

 اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی از این افراد را تحمل کرده، عده ای را محبوس و یا به مرگ محکوم می نمود. از مجموعه مدارک به دست آمده چنین استنباط می شود که تا قرن هیجدهم میلادی این افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتی پزشکان از پذیرفتن و درمان آنان خودداری می کردند.


اصطلاح بیگانه یا خارجی که به فرانسه و آلینه و به انگلیسی «ايلين» گفته می شود برای و مجانين و «الينيست» برای روان پزشکان و پزشکان معالج این بیماران از قدیم الایام به کار می رفت. این کلمات از «آلینوس» لغت یونانی مشتق شده است و علت آن این بود که عقب ماندگی ذهنی را مانند مجانین، بیگانه از اجتماع می دانستند.

اگرچه بعدا متوجه شدند که این بیماران با محیط و اجتماع بیگانه نیستند بلکه به علل ضایعات مغزی تماس آنها با عالم خارج تغییر کرده است.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 5211 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 582

حجم فایل:942 کیلوبایت

 قیمت: 119,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252