پاورپوینت فصل سوم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی (مطالعات اجتماعی مبانی، اهداف و اصول) نوشته ایرج ساعی

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
پاورپوینت فصل سوم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی (مطالعات اجتماعی مبانی، اهداف و اصول) نوشته ایرج ساعی ارسی در قالب pptx و در حجم 18 اسلاید: 

بخشی از متن: 
مبانی مطالعات اجتماعی 
مطالعات اجتماعی مبتنی بر سه مبنای اجتماعی روان شناختی و فلسفی است که در زیر به آنها اشاره میشود. 
مبانی اجتماعی 
در آموزش ابتدایی هدف اساسی تربیت انسان توسعه برای جامعه است این انسان باید فرهنگ پذیر و جامعه پذیر شود تا بتواند در آینده مسئولیتهای بزرگی را در جامعه بپذیرد توسعه به معنای بهبود شرایط زندگی است که رشد اقتصادی از عناصر مهم آن به شمار میآیند ولی اگر به جنبههای دگرگونی اجتماعی از نظر کیفی توجه نشود نمیتوان به توسعه ی واقعی دست یافت. بنابراین توسعه فقط به معنای بهبود وضعیت تولید، میزان تقاضا چگونگی توزیع افزایش اشتغال و.... نیست. 

مبانی روان شناختی 
مبانی روان شناختی از چند بعد قابل توجه است از یک سو تغییر رفتار دانش آموزان و به هنجار کردن رفتارهای آنان مبتنی بر ارزشهای اجتماعی است. از دیگر سو از بعد روان شناسی شخصیت به فراگیران باید نظر کرد و بالاخره از بعد روان شناسی رشد آنان را تجزیه و تحلیل نمود. 
شناخت دوره های رشد اجتماعی دانش آموزان حائز اهمیت است کسب مهارتهای لازم برای رسیدن به نتایج مناسب بستگی به رشد و تربیت ذهنی و اجتماعی کودک دارد تربیت اجتماعی کودک یعنی تحلیل وضعیت او در دوره های متفاوت سنی و مشاهده ی تطبیقی شرایط رشد او میباشد با توجه به این امر سه دوره ی رشد اجتماعی وجود دارد.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 1498 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:118 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252