پاورپوینت فصل چهارم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی (عمطالعات اجتماعی روشهای تدریس) ایرج ساعی

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی (عمطالعات اجتماعی روشهای تدریس) نوشته ایرج ساعی ارسی در قالب pptx و در حجم 36 اسلاید: 

بخشی از متن: 
روشهای تدریس کتاب مطالعات اجتماعی 
روشهای تدریس را میتوان به طور کلی به دو گروه روشهای غیر فعال یا سنتی یا معلم محور و روشهای فعال یا جدید و یا فراگیر محور تقسیم کرد در روشهای غیر فعال بیشتر فعالیتها از آن معلم است و دانش آموزان در جریان یادگیری فعالیت زیادی ندارند ولی در روش فعال معلم راهنمای دانش آموزان در یادگیری است و خود فراگیران بیشتر فعال هستند. 
روش مشاهده 
یادگیری از طریق مشاهده 
یکی از انواع یادگیریهایی که نیاز به شناخت و تحلیل ،دارد یادگیری از طریق مشاهده سرمشق گیری و تقلید است. 

مراحل روش مشاهده 
از صاحبنظران معروف نظریه یادگیری از طریق مشاهده باندورا (Bandora) است. باندورا یادگیری از طریق مشاهده را به چهار مرحله تقسیم میکند این چهار مرحله عبارتند از: 
1. مرحله ی توجه (Attention) به رفتارهای الگو به نظر ،باندورا نخستین مرحله ی یادگیری از طریق مشاهده توجه به رفتار الگوست اگر یادگیرنده به رفتار الگو توجه نکند چیزی از آن رفتار نخواهد آموخت
2. مرحله ی به یادسپاری رفتارهای مشاهده شده در فرآیند یادگیری از راه مشاهده دو عامل توجه به عملکرد و بازنمایی نمادی (Symbolic representation) آن عملکرد در حافظه ی دراز مدت مرحله ی به یاد سپاری بسیار مهم و ضروری هستند بازنمایی اعمال مورد مشاهده به دو صورت تجسمی تصور پدیده ها در ذهن و کلامی صورت میپذیرد بازنماییها و تمرین و تکرار در این زمینه برای نگهداری مطالب در حافظه و استفاده ی بعدی از آنها نقش بسیار ارزنده ای دارند. 
3.مرحله ی بازآفرینی سومین مرحله از یادگیری مشاهده ای تبدیل رمزهای کلامی و تجسمی موجود در حافظه به اعمال آشکار است این مرحله یکی از مهمترین مراحل یادگیری از طریق مشاهده است زیرا معلم در این مرحله میتواند نحوه ی عملکرد شاگرد را در مقایسه با آن چه میبایست آموخته باشد ارزیابی کند. معلم با ارزیابی عملکرد به نقایص رفتار شاگرد پی میبرد و به رفع آنها می پردازد. 
۴. مرحله ی انگیزش یادگیری از طریق مشاهده نیازی به تقویت ندارد هر چند تقویت در این نوع از یادگیری بی تأثیر هم نیست. رفتار یاد گرفته شده از راه مشاهده زمانی به عملکرد تبدیل خواهد شد که با تقویت همراه باشد.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 1561 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:144 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252